Polityka Jakości
Mamy pełną świadomość, że przyszłość firmy ETOS zależy od umiejętnego zaspokajania potrzeb i oczekiwań naszych Klientów. Uznając powyższe za priorytetowe przyjęliśmy zasady i procedury określane mianem Polityki Jakości będącej deklaracją Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością (obejmującego system GMP+ (FSA), VLOG oraz PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02). Gwarantuje ona dostarczanie na wspólny rynek, produktów i usług prezentujących najwyższy poziom jakości. Zasadą przewodnią prowadzonej przez nas Polityki Jakości jest kierowanie się zawsze dobrem i bezpieczeństwem Klienta, partnerskimi relacjami z Kontrahentami oraz przestrzeganiem praw człowieka i szeroko rozumianych wartości społecznych.
Wysoką jakość wytwarzanych produktów tj. dodatków paszowych, mieszanek paszowych, materiałów paszowych, premiksów oraz usług konsultacyjnych w zakresie żywienia zwierząt i produkcji pasz, a także usług z zakresu analityki laboratoryjnej osiągamy poprzez rzetelną realizację przyjętych poniżej reguł:
- Wprowadzanie i rozwijanie systemu jakości bazującego na wymaganiach standardu GMP+, VLOG oraz PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 począwszy od szczebla zarządzania Firmą we wszystkich działach i komórkach organizacyjnych poprzez świadomość i odpowiedzialność pracowników wszystkich poziomów i współpracowników, jak też poprzez uwzględnianie oddziaływania na środowisko
- Stałe rozwijanie profesjonalnego zespołu pracowników i kooperantów, zaangażowanych w pełni w obszar jakości i identyfikujących się z zasadą, iż jakość i bezpieczeństwo produktów oraz usług jest nadrzędnym celem Firmy oraz obligatoryjnym zadaniem stanowiskowym każdego z pracowników
- Systematyczne podnoszenie kwalifikacji pracowników w drodze specjalistycznych szkoleń oraz efektywne zarządzanie organizacją pracy każdej komórki firmy
- Precyzyjne rozpoznanie potrzeb i oczekiwań Klientów
- Utrzymywanie partnerskich kontaktów, indywidulanego podejścia oraz transparentnych zasad współpracy w celu osiągania najwyższego poziomu zadowolenia Klienta
- Badania nad nowymi technologiami w produkcji i aplikacji dodatków paszowych, mieszanek paszowych, premiksów w celu dostarczania Klientom innowacyjnych rozwiązań
- Pełne przestrzeganie zasad i procedur w zakresie przyjętych systemów zarządzania jakością i kontroli bezpieczeństwa produktu we wszystkich zdefiniowanych wykonywanych procesach, np. zaopatrzenia, przetwarzania i produkcji, dystrybucji, konsultingu
- Systematyczne podejmowanie działań kontrolnych w obszarze wewnętrznym i jak i zewnętrznych działalności Firmy
- Ścisła dokumentacja i gwarancja wysokich wymagań jakościowych
- Rzetelne przestrzeganie określonych warunków umowy
- Dostarczanie bezpiecznych produktów w łańcuchu żywieniowym
- Wprowadzenie i przestrzeganie zgodności produktów z branżowymi i światowymi standardami oraz z wymaganiami legislacyjnymi
- Dbałość o zgodność Polityki Jakości i procesów zarządzania z kierunkami i celami rozwoju Firmy oraz jej aktywności rynkowej
- Realizację i przestrzeganie zasad definiowanych dla Polityki Etycznej i Poprawnego Postępowania Biznesowego
Celem naszej firmy jest systematyczne dążenie i utrzymanie ciągłego doskonalenia produktów, procesów (w tym nadzoru nad obszarem identyfikacji, oznakowania GMO) oraz usług jakimi są specjalistyczne analizy laboratoryjne. Dlatego od naszych kooperantów i dostawców wymagamy certyfikowanego systemu GMP+ lub równorzędnych i uznanych systemów nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem pasz oraz prawnie umocowanych i wiarygodnych oświadczeń, dowodów dla identyfikacji, znakowania produktów zawierających GMO. W zakresie realizacji poliki jakości dla obszaru laboratorium wymagamy od kooperantów wdrożenia i realizacji standardów za PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02.
Polityka Etyczna i Poprawnego Postępowania Biznesowego
Firma ETOS Czesław Szymendera zlokalizowana w Poznaniu, Golinie i Mszczonowie, stosuje i utrzymuje przyjęte i zdefiniowane zasady uczciwości i wiarygodności we wszystkich realizowanych procesach, z poszanowaniem najwyższych standardów etycznych w sposób przejrzysty oraz odpowiedzialny.
Firma jest zaangażowana w obszary ochrony środowiska naturalnego i jego zasobów oraz realizuje działania w celu zapewnienia zdrowia, dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa pracowników. Wszelkie działania prowadzone są w zgodzie i poszanowaniu stosowanych przepisów prawa.
Wdrożona i utrzymywana Polityka Etyczna oraz Postępowania Biznesowego jest narzędziem oraz zbiorem reguł dla rozwoju Firmy.
Mając powyższe na uwadze, dążeniem Firmy jest:
- Systematyczne kreowanie, utrzymywanie i rozwijanie pozytywnego i uznanego wizerunku
- Prowadzenie obszarów aktywności poprzez realizację procesów zrównoważonych i zgodnych ze społecznymi wartościami, a w szczególności z zachowaniem wszystkich wytycznych kodeksów postepowania
- Odpowiedzialne, świadome oraz zrównoważone postępowanie i utrzymywanie relacji wobec pracowników, współpracowników, klientów i kontrahentów
- Zapewnianie i doskonalenia miejsc pracy o jak najwyższym stopniu bezpieczeństwa, eliminacji czynników zagrożenia zdrowia i dyskomfortu pracowników
- Stałe zaangażowanie Firmy w aspekty ochrony zasobów i jakości środowiska naturalnego, tak aby jego walory służyły wszystkim obecnie i w przyszłości
- Realizowanie przyjętych zasad i norm oraz wytycznych kodeksów dla przeciwdziałania korupcji i nieuczciwych praktyk biznesowych
- Rozwój rynku i uczciwej, zrównoważonej w prawach podaży, popytu, technologii konkurencji
Powyższe zdefiniowane cele rozwoju Firmy, prowadzone i przestrzegane są poprzez:
Wizerunek Firmy:
- Realizowanie transparentnego systemu utrzymywania relacji rynkowych oraz rozpoznawania i zarządzania schematem zgłaszania niezgodności, skarg, uwag
- Stosowną rejestrację i identyfikację działań, procesów, zdarzeń w celu potwierdzenia przestrzegania obowiązujących wymogów w zakresie wytwarzania, dostaw, usług
- Transparentność finansowa, prawidłowość i rzetelność w rachunkowości, księgach ewidencyjnych i zapisach
- Zapewnienie anonimowości gdy jest wymagana oraz zachowanie poufności informacji niejawnych
Normy społeczne i prawa człowieka
- Przestrzeganie przyjętych norm, wymagań prawnych w odniesieniu do czasu pracy, jego ewidencji oraz świadczeń należnych, a także stosownego i obustronnie akceptowalnego wynagrodzenia za pracę
- Realizowanie procesów i aktywności Firmy w oparciu tylko i wyłącznie o prace legalnie zatrudnianych pracowników
- Brak dyskryminacji z przyczyn pochodzenia, rasy, płci, religii, wieku lub jakiegokolwiek innego czynnika, cechy
- Nie zatrudnianie osób nieletnich
- Pełną i zgodną z wymaganiami ochronę danych osobowych
- Bezpieczeństwo, higiena i ergonomia pracy
- Ochrona środowiska naturalnego
- Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom biznesowym i korupcji
Bezpieczeństwo, higiena i ergonomia pracy
- Stałe monitorowanie oraz doskonalenie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy
- Optymalizowanie i dopasowywanie ergonomii stanowisk pracy do pracowników
- Analiza czynników zagrożeń, minimalizowanie ryzyka wypadków, zdarzeń potencjalnie prowadzących do wypadków, uszczerbku na zdrowiu, czy chorób zawodowych
- Zapobieganie zagrożeniom w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy
- Swobodny dostęp do wody pitnej, pomieszczeń sanitarnych i socjalnych w czasie realizacji czynności zawodowych
- Zapewnianie najwyższej jakości wyposażenia osobistego ochronnego każdego z pracowników w stosunku do stanowiska
- Zapewnianie pełnego i nieograniczonego dostępu do sprzętu pierwszej pomocy, zapewnienie systemów monitoringu i gaszenia pożarów, kontroli innych zagrożeń oraz odpowiednich dróg ewakuacji
- Prowadzenie regularnych szkoleń pracowników w aspekcie analizy ryzyka zagrożeń na stanowisku pracy, postępowania w nagłych przypadkach, udzielaniu pierwszej pomocy medycznej, posługiwaniu się podstawowym sprzętem przeciw pożarowym oraz akcesoriami bezpieczeństwa i pomocy w razie zagrożeń fizyko-chemicznych
- Podnoszenie kwalifikacji pracowników w zakresie ich wiedzy o własnym zdrowiu w miejscu pracy
Ochrona środowiska naturalnego
- Eliminowanie do minimum lub całkowicie (jeżeli to możliwe) ryzyka skażenia środowiska poprzez szereg działań monitoringowych i analitycznych prowadzących do predykcji potencjalnych zagrożeń
- Systematyczne szkolenie i uświadamianie pracowników w zakresie działań i wiedzy ekologicznej
- Stałe i ścisłe koordynowane dążenie do zmniejszania ilości powstających odpadów w obszarze działalności
- Wybór i wdrażanie technologii, procesów o jak najniższym negatywnym wpływie na środowisko naturalne
- Tym samym preferowanie technologii i działań o wysokim zaawansowaniu oraz pozytywnym wpływie na otaczające środowisko
- Dążenie do minimalizowania zużycia mediów, surowców innych środków produkcji; Poprawa optymalizacji technologii i wydajności
- Efektywne i transparentnie rozliczane zużycie nośników energii
- Wysoka dbałość o racjonalne i minimalne zużycie wody i innych składników środowiska np. powietrza
- Bieżąca aktualizacja wszystkich wymaganych przepisami i normami zezwoleń, poddawanie się procesom przeglądów i kontroli, pełna i przejrzysta sprawozdawczość z zakresu gospodarki odpadami, mediami i oddziaływania środowiskowego
Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom biznesowym i korupcji
- Bezwzględny zakaz obiecywania jakichkolwiek korzyści osobistych, majątkowych w zamian za przyspieszanie lub korzystne rozstrzyganie jakikolwiek decyzji, postepowań, spraw biznesowych
- Bezwzględny zakaz przyjmowania korzyści osobistych, majątkowych, a także podejmowania działań prowadzących do potencjalnego naruszania stosowanych przepisów prawa antykorupcyjnego i nieuczciwych praktyk
Polityka etyczna i poprawnego postępowania biznesowego jest obowiązkowa, dotyczy wszystkich pracowników oraz osób/podmiotów działających na rzecz lub w imieniu Firmy, niezależnie od miejsca pracy i pełnionych obowiązków stanowiskowych.
Świadomość, iż naruszenie w jakimkolwiek obszarze zasad definiowanych powyższa polityką podlega poważnym sankcjom, włącznie z możliwością wszczęcia postępowania dyscyplinarnego, zwolnienia z świadczenia pracy i pełnionych obowiązków oraz przekazaniem sprawy do postępowania w odpowiednich władzach i organach administracyjnych Państwa, Samorządu, Organizacji Branżowych. Powyższe jest też wymagane i kontrolowane u naszych Partnerów kooperacyjnych, Kontrahentów i współpracowników, z zachowaniem równoznaczności wymagań i interpretacji.